جزییات خبر

در جهت افزایش سطح توان واحدهای عملیاتی و پشتیبانی

رزمایش آمادگی در شرایط اضطراری در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

رزمایش آمادگی در شرایط اضطراری در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۰۱

همسو با ارزیابی تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی تمرین تخلیه اضطراری جامعه صنعتی و غیر صنعتی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی طبق برنامه‌ریزی و با اجرای دقیق مسائل مهم و کلیدی با موفقیت برگزار گردید.

 
به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی بیان کرد: با هدف ارزیابی تجهیزات حفاظتی پالایشگاه، آمادگی تیم های واکنش در شرایط اضطراری، ایمنی و آتش نشانی و به منظور بررسی هماهنگی درون سازمانی بین واحدهای مختلف پالایشگاه و همچنین هماهنگی برون سازمانی با پالایشگاه های مجاور، ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تمرین مدیریت واکنش در شرایط اضطراری در پالایشگاه سوم با اهداف مشخص شده برگزار گردید.
 
وی در خصوص سناریوی انجام این تمرین در پالایشگاه سوم تصریح کرد: گزارش نشتی گاز ترش از واحد سیلابه گیر پالایشگاه به اتاق کنترل اعلام شد که به محض اطلاع، علاوه بر اعزام تیم های عملیاتی واکنش در شرایط اضطراری به موقعیت حادثه، به دلیل نشتی شدید و احتمال گستردگی حادثه، جلسه ERC به دستور ERC.L برگزار گردید
 
مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در این جلسه ضمن هماهنگی با پالایشگاه های معین، ستاد مجتمع و نهادهای برون سازمانی، تخلیه محدوده صنعتی و غیر صنعتی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفت. و موارد با بهترین کیفیت پیاده‌سازی و اجرایی گردید.
 
وی افزود، عملیات تخلیه ۴۹۵ نفر از کارکنان پالایشگاه توسط ۲ دستگاه اتوبوس و ۸ دستگاه ون حاضر در پالایشگاه و همچنین ۳ دستگاه اتوبوس کمکی اعزامی از سوی ستاد ، به سرعت انجام و پس از رفع نشتی و اعلام پایان عملیات توسط فرمانده صحنه حادثه، نفرات به محل کار خود بازگشتند.
 
 
موذنی گفت: این تمرین با انجام دقیق تمام موارد و با ایمنی بالا، با مشارکت تمامی تیم‌های پالایشگاهی اجرا گردید، امید داریم بتوانیم با همت و پشتکار کارکنان و متخصصان این پالایشگاه تولید گاز پایداری جهت روزهای سرد سال و ارامش هموطنان عزیزمان فراهم آوریم .
(سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲) ۱۱:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید