جزییات خبر

با افزایش سطح آمادگی واحدهای عملیاتی و پشتیبانی

رزمایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سطح ۲ اضطراری ERC در پالایشگاه دوم پارس جنوبی

رزمایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سطح ۲ اضطراری ERC در پالایشگاه دوم پارس جنوبی
(جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳) ۰۶:۲۶

رزمایش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، با موضوع عملیات ترکیبی، امنیتی، سایبری و فرایندی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی برگزار گردید.

 
 
به گزارش خبرنگار مجتمع گاز پارس جنوبی؛ عطااله قاسمی، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل پالایشگاه دوم با ذکر این خبر افزود: هدف از برگزاری مانوری در این سطح: ایجاد تعاملات بیشتر بین واحدهای عملیاتی، پشتیبانی و سیستم کنترل و HSE می باشد.تا با مشارکت و همکاری و هماهنگی های بیشتر  برای مقابله با انواع حوادث ناشناخته و موضوعات روز دنیا، بکوشند.
 
وی ادامه داد: در این مانور که تمام واحدهای فراوش و صادرات گاز طبیعی در سایت صنعتی را درگیر خود نموده بود، عملکرد نیروهای تعمیرات برق، واحد شیرین سازی و صادرات گاز ، واحد تعمیرات ابزاردقیق و مهندسی سیستم مورد بررسی و ارزیابی توسط ارزیابانی از پالایشگاه های دیگر و پدافند غیر عامل و ابزاردقیق ستاد مجتمع گاز قرار گرفت.
 
قاسمی در ادامه تصریح کرد: ارزیابی عملکرد نیروهای ایمنی، آتش نشانی و حراست در امر هماهنگی و پایش امر فراخوان نیروهای آنکال، برخورد به موقع با خاطیان، راهنمایی کارکنان به نقاط مشخص شده ایمن، کنترل تردد و ترافیک، خدمات رسانی پشتیبانی به نیروهای عملیاتی نیز توسط ارزیابان بعمل آمد.
 
به گفته ی قاسمی، ارزیابی عملکرد اعضای کمیته مدیریت بحران نیز در مدیریت و کنترل حوادث در اتخاذ استراتژی های متناسب با شرایط عملیاتی حوادث، مدیریت منابع انسانی و تجهیزات و..توسط ارزیاب مربوطه(رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مجتمع گاز) بعمل آمد.
 
رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل پالایشگاه دوم، نتایج ارزیابی از عملکرد گروه ها خوب ارزیابی گردید.
 
وی از مشارکت و حس انجام وظیفه توسط همکاران عملیاتی و پشتیبانی تشکر و قدردانی کرده و اظهار امیدواری نمود: با هر چه بیشتر برگزار نمودن مانورهای مشابه در راستای تحقق اهداف پدافند غیر عامل و مدیریت بحران که همانا رسیدن به شرایط ایمن و تولید پایدار هست بکوشیم چرا که با شناخت رفتار سیستم در شرایط مختلف می توان پیشگیری سیستمی از حوادث را بعمل آورد  و در زمان وقوع حوادث با بهره گیری از تجارب جمعی حاصله در زمان برگزاری مانور اقدامات مقتضی در اسرع وقت برای مقابله با انواع حوادث را بعمل آید.
 
 قاسمی گفت: فرصت را مغتنم شمرده و از مشارکت و همفکری واحدهای مختلف با کمیته تهیه، تدوین سناریوهای پدافند غیر عامل و HSE  در امر تهیه سناریوی منسجم و جامع یک مانور ترکیبی، تقدیر ، تشکر و خداقوت عرض میکنم.
(جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳) ۰۶:۲۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید