جزییات خبر

رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی:

زمینه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل با همکاری و مساعدت تمامی واحدها در مجتمع گاز پارس جنوبی

زمینه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل با همکاری و مساعدت تمامی واحدها در مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۳۴

رئیس پدافند غیر عامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: زمینه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل با همکاری و مساعدت تمامی واحدها در مجتمع گاز پارس جنوبی نهادینه می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حبیب اله رئوف، رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در خصوص هفته ی پدافند غیرعامل در نیمه اول آبانماه اظهار داشت: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری مسئله پدافند غیرعامل مربوط به زمان خاصی نیست و در طول زمان و همیشگی است.

وی در ادامه افزود: لذا پدافند غیرعامل در پایداری ملی کشور و تسهیل در مدیریت در شرایط تهدید احتمالی دشمن بسیار مهم می باشد.

رئوف در ادامه عنوان داشت: با رشد سریع دانش و فناوری ها و متعاقب آن گشایش حوزه های جدید تهدید و فرصت، لازم است با توجه به نقشه های شوم دشمنان علیه کشور مان که همواره مورد غضب سردمداران جهانی قرار دارد، نسبت به این مسئله مهم و اساسی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

حبیب اله رئوف ضمن بیان اینکه سالروز پدافند غیرعامل ( هشتم آبانماه) فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های مفید، متنوع و فرآگیر در حوزه های مختلف عمومی و تخصصی، دستاوردهای پدافند غیرعامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آنها در بین مسئولین، مدیران و کارشناسان اقدام نماییم و طی این مدت برنامه های متعددی و ویژه ای در سطح مجتمع و پالایشگاه ها در حال برگزاری بوده که شامل تمرین ها و مانورهای متعدد عملیاتی، کارگروه های آموزشی، جلسات و نشست های تخصصی و اختصاصی و درج شعار هفته ی پدافند در سربرگ نامه ها و مکاتبات اداری است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: شعار امسال در حوزه پدافند غیر عامل" پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید است" تحقق این شعار نیازمند رشد فرهنگ پدافند غیرعامل در تمامی سطوح سازمانی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئوف ضمن بیان اینکه پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در مقابل دشمن، دفاع با همه ی داشته ها در مقابل همه توان دشمن و صیانت از مردم در مقابل هر نوع تهدیدی که بخواهد امنیت و ارامش مردم را دچار خدشه نماید.

وی ادامه داد: لذا با تبیین ابعاد مختلف این راهبردی اساسی، اهمیت فرهنگ سازی و نهادینه شدن پدافند غیرعامل در جامعه مورد تایید بیشتری واقع شود و برای توفیق در آن سیاست گذاری و برنامه ریزی منسجم تهیه شود.

رئوف یادآور شد: در این زمینه اداره HSE پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع با تشریک مساعی با همه سازمان های بیرونی و ادارات برون سازمانی و با اولویت گذاری برنامه ها در سطوح منطقه، توانسته است نقش بسزایی در این حوزه را از آن خود نماید.

وی با اشاره به مهمترین هدف از اجرای پدافند غیرعامل گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری در هنگام شرایط اضطراری با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی بوده و با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل به عنوان بستری مناسب توسعه ی پایدار و با عنایت به آن که اهمیت این کلید واژه برای بسیاری ناشناخته است.

این مقام مسئول ادامه داد: از این رو فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این باره ضروریست لزوم و توجه بیشتر به حفظ سرمایه های موجود و طرح های توسعه را با رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه باید زمینه آشنایی بیشتر کارکنان در زمینه پدافند غیرعامل فراهم شود گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع باید نسبت به آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل با همکاری و مساعدت واحدهای مربوطه بیشتر کار و تلاش شود.

وی مراکز را در بخش پدافند غیرعامل سه دسته عنوان کرد و گفت: مراکز حیاتی حساس و مهم حوزه های امنیتی هستند که بر اساس اصول پدافند هرکدام لایه های حفاظت و امنیت خاص خود را دارند.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مسئولین و همکاران در خصوص اقدامات و برنامه های خوبی که از سوی پالایشگاه ها و واحدهای ستادی صورت گرفته بیان نمود: این مهم کافی نبوده و بایستی کارها و طرح های پدافند غیر عامل در قالب Cross Function Team در تمامی بخش ها و حوزه ها خصوصا حوزه های ایمنیو آتش نشانی در پالایشگاه ها تا حصول نتیجه دنبال گردد.

ﺣﺒﯿﺐﺍﻟﻪﺭﺋﻮﻑ،رئیسﭘﺪﺍﻓﻨﺪﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞﻭﻣﺪﯾﺮﯾﺖﺑﺤﺮﺍﻥﻣﺠﺘﻤﻊﺩﺭﭘﺎﯾﺎﻥﺍﻇﻬﺎﺭﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﯼﮐﺮﺩ: ﺑﺎ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩﺍﺻﻮﻝﭘﺪﺍﻓﻨﺪﻏﯿﺮﻋﺎﻣﻞ،ﺿﻤﻦﺁﻣﺎﺩﮔﯽﺩﺭﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼﻭﺍﮐﻨﺶﺩﺭﺷﺮﺍﯾﻂﺍﺿﻄﺮﺍﺭﯼ،ﮔﺎﻣﯽﺍﺳﺎﺳﯽﻭﻣﻬﻢﺩﺭﺟﻬﺖﭘﯿﺸﮕﯿﺮﯼﺍﺯﻫﻤﻪﺧﺴﺎﺭﺕﻫﺎﯼﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽﻧﺎﺷﯽﺍﺯﻫﺮﮔﻮﻧﻪﺗﻬﺪﯾﺪﺑﺮﺩﺍﺭﯾﻢ.




مجتمع گاز پارس جنوبی
(یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸) ۱۴:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید