جزییات خبر

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی:

چشم انداز مجتمع پارس جنوبی در افق 1404، سرآمدی عملیاتی در کلاس جهانی است

چشم انداز مجتمع پارس جنوبی در افق 1404، سرآمدی عملیاتی در کلاس جهانی است
(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰) ۰۷:۰۹

حجم سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی، قریب به 80 میلیارد دلار بوده که این سرمایه گذاری در سخت ترین شرایط و علیرغم اعمال تحریم ها صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ؛ هادی هاشم زاده فرهنگ مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در دیدار معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و هیأت همراه از این مجتمع،ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) با بیان این مطلب، اظهار داشت: بحث مهم تر از این میزان سرمایه گذاری در این مجتمع، تبدیل آن به دارایی، تجهیزات و تأسیسات در کل شرکت ملی گاز ایران بوده که با هدف خدمت رسانی به مردم انجام شده است.

وی با گرامیداشت بیست و سومین سالگرد تأسیس مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: در حال حاضر پارس جنوبی در دو سایت 1 در عسلویه و 2 در کنگان مشغول فعالیت است، که با راه اندازی نخستین واحد فرآورش گاز در فاز 14 پارس جنوبی، به گامهای نهایی توسعه نزدیک می شویم.

هاشم زاده فرهنگ ارزش آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه و ایفای نقش محوری در تأمین پایدار انرژی پاک و اقتصادی مورد نیاز کشور را فلسفه وجودی پارس جنوبی خواند و گفت: بر این اساس، سرآمدی عملیاتی در کلاس جهانی با افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده ای بالاتر، چشم انداز مجتمع پارس جنوبی در افق 1404 است.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تولید گوگرد به عنوان یکی از برترین محصولات این شرکت، سال گذشته از مرز 690 هزار تن گذشت، تصریح کرد: این در حالی است که محصول خاص مجتمع پارس جنوبی که همان ماده بودار کننده یا ادورانت است، برای 640 هزار لیتر برای سالجاری هدف گذاری شده که در 6 ماهه نخست سال، تولید آن به 240 هزار لیتر رسید.

وی افزود: هم اکنون با توجه به این که از منظر انرژی، گاز در سبد انرژی های فسیلی کشور، سهمی بالای 73 درصد دارد و 50 درصد آن به مجتمع پارس جنوبی اختصاص دارد، چنین برآورد می شود که هر فاز این مجتمع یک درصد روی رشد ناخالص ملی تاثیر دارد.

فرهنگ در پایان با بیان اینکه میزان فرآورش گاز در حال حاضر، حدود 560 میلیون متر مکعب در روز است، گفت: این در حالی است که توان فعلی مجتمع در بخش تولید گاز مایع 21 هزار تن در روز، میعانات گازی 760 هزار بشکه و اتان 15.400 تن در روز است.


(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰) ۰۷:۰۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید