جزییات خبر

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مجتمع گاز پارس جنوبی؛ گرانیگاه توسعه صنعت گاز و انرژی کشور

مجتمع گاز پارس جنوبی؛ گرانیگاه توسعه صنعت گاز و انرژی کشور
(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰) ۰۷:۱۲

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی : مجتمع گاز پارس جنوبی؛ گرانیگاه توسعه صنعت گاز و انرژی کشور است

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی و در نشست با هیأت رییسه این مجتمع، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص)، با بیان این مطلب، اظهار داشت: به علت اهمیت و اتکاء تأمین انرژی کشور به این منطقه، مسائل پارس جنوبی در بالاترین سطوح نظام رصد و پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، از ۱۳ پالایشگاه موجود در مجتمع گازی پارس جنوبی، ۱۲ پالایشگاه در حال بهره برداری و تنها یک پالایشگاه فاز ۱۴ در حال ساخت است و این در حالی است که هم اکنون، ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب در روز و ظرفیت تولید روزانه گاز ترش این مجتمع ۸۰ میلیون مترمکعب در روز است واین یعنی مجتمع پارس جنوبی ازجایگاه ویژه ای برخورداراست.
چگنی با بیان این که افتخار ما این است که در کنار شما برای تحقق اهداف عالیه کشور کوشا باشیم، ادامه داد: با خطرات بالقوه و شرایط حساس عملیات کاملاً آشنا هستم و از همین رو از صمیم قلب به همه ارکان فعال در منطقه پارس جنوبی احترام می‌گذارم.
وی افزود: همان طور که می دانید، کشور وابسته به انرژی پاک گاز است و نتایج تلاش های شما کاملا در زندگی مردم مشهود، بنابراین وقتی انسان بتواند مثل شما دسترنج کار خود را ببیند، احساس می کند سرمایه بی بدیل عمرش به هدر نرفته است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که زحمات کارکنان مناطق عملیاتی با معیارهای مادی قابل اندازه‌گیری نبوده و محرومیت های کارکنان و خانواده های آنان با هیچ معیار مادی جبران شدنی نیست، اظهار کرد: بنابراین حل مسایل و مشکلات خانواده‌های کارکنان در مناطق عملیاتی را وظیفه خود می دانیم و همه توان و بضاعت خود را برای حل مسائل آنان به کار خواهیم بست.
وی ادامه داد: همیشه سختی کار عملیات، نیروهای فعال در منطقه را خالص و منزه می کند و باعث می شود تا بین همکارانی که در مناطق عملیاتی کار می کنند، پیوند عمیق و عاطفی شکل گیرد که فراموش شدنی نیست؛ پیوندی که مشابه آن را فقط می شد در میان رزمندگان دفاع مقدس مشاهده کرد.
چگنی تمام مسئولیت ها را امانت مردم در دست کارکنان دانست و گفت: از همه مدیران و کارکنانی که به سهم خود این صنعت عظیم را رشد و توسعه داده و برای مدتی به دست ما سپرده اند، تقدیر و تشکر می کنم؛ امانتی که ما نیز پس از مدتی آن راباید به دست آیندگان بسپاریم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، اظهار داشت: فراموش نکنید که نقش شما در حیات این کشور، بسیار تاثیرگذار است، پس دقت نظر شما در انجام کارها با هدف خدمت رسانی به مردم، باید از اوجب واجبات و اولویت اصلی سازمان باشد.

(چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰) ۰۷:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید