جزییات خبر

به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی

ارزیابی جامع عملکرد HSE شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران از پارس جنوبی کلید خورد

ارزیابی جامع عملکرد HSE شرکت های تابعه شرکت ملی گاز ایران از پارس جنوبی کلید خورد
(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۳۴

از چهارم پروژه ارزیابی عملکرد HSE شرکت ملی گاز ایران به منظور اجرایی کردن تکالیف هیأت‌مدیره و مصوبات شورای مدیران، در راستای ایفای نقش حاکمیتی و نظارتی خود بر عملکرد HSE شرکت‌های تابعه، در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران و تیم ارزیابان ذیصلاح کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اجرای این پروژه پس از انتخاب مدل نشان تعالی HSE دانشگاه تهران بعنوان یک مدل داخلی با نگرش سیستمی و مبتنی بر سیستم‌های به روز تعالی در دنیا، با بومی سازی بر اساس انتظارات ذی نفعان کلیدی و الزامات صنعت نفت و پس از انجام آموزش های گسترده در سطوح مختلف ، از پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در این فرآیند که ارزیابی عملکرد 30 درصد از شرکت‌های پالایش گاز و شرکت‌های گاز استانی و مناطق عملیاتی انتقال بعنوان فاز اول در دستور کار قرار گرفته، تمامی شاخص‌های کمی و کیفی در معیارهای مختلف مدیریتی و عملیاتی مبتنی بر رویکرد های جاری، اندازه گیری و سطح بلوغ هرشرکت یا منطقه عملیاتی در سه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، تعیین خواهد شد.

گفتنی است، امور HSE شرکت ملی گاز بر این باور است که با بهره‌گیری از این مدل ارزیابی که برای اولین بار در سطح وزارت نفت و با هماهنگی اداره کل HSE در شرکت ملی گاز انجام می گیرد، الگویی جدید برای شناسایی راهکارهای بهبود و حرکت به سوی تعالی و سرآمدی و نیز دستیابی به اهداف تعیین شده صنعت نفت بوجود خواهد آمد.


برگزاری دومین ارزیابی جامع آمادگی جسمانی آتش نشانان شرکت ملی گاز

این گزارش همچنین می‌افزاید، به منظور شناسایی وضع موجود و احصاء راهکارهای بهبود، امور HSE شرکت ملی گاز ایران از سال 98 ارزیابی توانمندی جسمانی آتش‌نشانان را در اولویت کاری خود قرار داده و در همین سال، نخستین دوره ارزیابی را با شرکت 855 نفر از آتش‌نشانان شرکت ملی گاز برگزار کرد.

بنا بر این گزارش، این ارزیابی بر اساس الزامات شرکت ملی گاز ایران شامل؛ آزمون‌های دو 9×4 متر، انعطاف بالاتنه، دو 540 متر، شنای خشک، دراز و نشست، پله و بارفیکس بوده که با بهره گیری از توان تخصص داخلی و تجهیز گروه ارزیاب متشکل از متخصصین حوزه آتش نشانی شرکت ملی گاز انجام می‌شود.

شایان ذکر است، از آن جا که داشتن آمادگی جسمانی بالا از ویژگیهای اصلی آتش نشانان بوده و به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و بکارگیری نیروی های آتش‌نشانان در نظر گرفته می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سال جاری و با در نظر گرفتن شرایط رنگ بندی کرونا در سطح کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دومین دوره این ارزیابی از هفته دوم آبان ماه در مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز و در صورت عدم تشدید شرایط کرونایی، تا دو ماه آتی، تمام آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران تحت ارزیابی قرار خواهند گرفت.





(دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰) ۰۸:۳۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید