جزییات خبر

نخستین بار در پارس جنوبی

مدیریت پسماندهای جاذب های جامد مولکولی و کربن فعال در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیریت پسماندهای جاذب های جامد مولکولی و کربن فعال در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰) ۱۱:۲۱

مدیریت پسماند های جاذب های جامد مولکولی (مولکولارسیو، سرامیک بال، اکتیوآلومینا) و کربن فعال مستعمل توسط پالایشگاه پنجم برای اولین بار در سطح مجتمع عظیم گازی پارس جنوبی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ معصومه خدری مسئول محیط زیست پالایشگاه پنجم از مدیریت حدود 700تن جاذب‌ جامد مولکولی و حدود 12 تن کربن فعال مستعمل برای اولین بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

مهندس خدری اضافه نمود: با بهره گیری از پتانسیل شرکت‌های ذیصلاح داخلی دارنده مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، حدود 12 تن کربن فعال مستعمل احیا و بازیافت گردید که برای استفاده مجدد در فرایند تولید پالایشگاه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین حدود 700 تن جاذب جامد مولکولی نیز به منظور مدیریت به مبادی بازیافت تحویل داده شد.

بابک دده خانی سرپرست HSE پالایشگاه پنجم اظهار داشت: با توجه به اینکه ماموریت پالایشگاه های گاز، ایجاد محصولات با ارزش افزوده می باشد تولید محصولات ناخواسته و پسماندهای کارگاهی نیز بخش جدایی ناپذیر این صنعت است. مشابه سایر صنایع مدیریت پسماند یکی از چالش¬های عمده می¬باشد که با این کار(احیا و استفاده مجدد پسماند)، این چالش در پالایشگاه پنجم بخوبی مدیریت و تبدیل به فرصت شد که امید است این رویه بصورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

ایشان ضمن قدردانی از این اقدام شایسته افزود: این اقدام برای نخستین بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده که علاوه بر کاهش پیامدهای محیط زیستی ناشی از فرایند نگهداری و ذخیره پسماند، منتج به جلوگیری از هدر رفت منابع و ایجاد فرصت صرفه جویی در تامین مواد اولیه مصرفی نیز شده است.
(دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰) ۱۱:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید