جزییات خبر

گام‌های پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با حفاظت از محیط زیست

گام‌های پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با حفاظت از محیط زیست
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۳۹

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در هشت ماه اخیر، اقدامات بسیار موثری در حوزه حفاظت و صیانت از محیط زیست در فاز 19 پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سهیل رفیعی، با بیان این که در حوزه ی محیط زیست پیرامونی اقدامات بسیار خوبی در هشت ماه از سال جاری انجام شده است گفت: پالایشگاه دهم مجتمع به موازات فعالیت‌های جاری تولید پایدار گاز و محصولات جانبی نسبت به رعایت موازین زیست‌محیطی اقدامات مهمی انجام داده‌ایم و در این زمینه به اصل پیشگیری از آلودگی و حفظ محیط زیست جامه عمل پوشانده ایم.


مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با تلاش متخصصان و کارکنان جوان در این پالایشگاه دو دستگاه امحای لامپ و دستگاه کاغذ خردکن مرکزی با موفقیت ساخت و راه اندازی شد و امحای بیش از 7 هزار و 500 عدد از لامپ های حاوی جیوه و امحای بیش از 2 تن کاغذ باطله در هشت ماه سال جاری انجام شد.

رفیعی در ادامه اقدامات انجام شده مسئولیت های اجتماعی در حوزه محیط زیست تصریح کرد: تفکیک پت، سبدهای پلاستیکی و کارتن های ضایعاتی و ارسال به مبادی بازیافت طی چند نوبت (در مجموع حدود 8 تن) و خرید دستگاه های زباله سوز پرتابل، بوم و رول جاذب مواد شیمیایی جهت استفاده در تمرین های واحد آتش نشانی و شرایط اضطراری از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر می باشد.


وی گفت: کارکنان پرتلاش این پالایشگاه توجه بسیار ویژه ای به گسترش فضای سبز پالایشگاه و محیط پیرامونی در 8 ماه اخیر نشان داده‌اند و پیگیری حفظ و توسعه فضای سبز پالایشگاه و محیط اطراف را از طریق هماهنگی ، مکاتبه و همکاری با مجری طرح، اداره منابع طبیعی و اداره حفاظت محیط زیست کنگان و همچنین واحد منابع انسانی پالایشگاه در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

رفیعی تصریح کرد: تهیه و اهدا کتاب های محیط زیستی و برگزاری چندین نوبت مسابقات علمی در راستای افزایش آگاهی های زیست محیطی کارکنان شاغل رسمی، پیمانی و اقشار مختلف جامعه از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص می باشد.
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰) ۱۲:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید