جزییات خبر

رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی:

دست یابی به بهترین کیفیت ال پی جی در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی

دست یابی به بهترین کیفیت ال پی جی در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰) ۱۳:۲۸

رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات نوآورانه و تکیه بر توان و دانش بومي متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم پارس جنوبی، به بهترین کیفیت ال پی جی در خروجی واحدهای مرکاپتان زدایی فاز نوزده پارس جنوبی دست یافته ایم.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن محمد تقوایی، با بیان اینکه متخصصان و کارکنان واحد مهندسی پالایشگاه دهم در سال جاری اقدامات و دستاوردهای مهمی در حوزه تولید به ثبت رسانده اند گفت: با دست یابی به بهترین کیفیت ال پی جی، روزانه بیش از 2 هزار و 300 تن گاز مایع در واحد ال پی جی پالایشگاه دهم تولید می شود.

محمد تقوایی در ادامه با بیان اهداف مهم در این دستاورد شاخص واحد مهندسی عنوان داشت: کاهش بار بسترهای خالص سازی نهایی ، افزایش عمر مولکولارسیوها، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش کیفیت و قیمت محصول از مهمترین اهداف در این پروژه می باشد.

وی اظهار کرد: با فعالیت های انجام شده در این واحد اکنون از لحاظ کمی و کیفی موارد و مشکلات اساسی به صورت صد در صدی مرتفع شده است .

محمدتقوایی در ادامه به میزان تقریبی صرفه¬جویی هزینه¬ها با انجام این کار صورت پذیرفته اشاره نمود و یادآور شد: مقدار مولکولارسیوهای استفاده شده در واحدLPG ،در حدود 80 تن بوده که قیمت هر کیلوی آن، 4 یورو می¬باشد. پیش¬بینی می-گردد، با اقدام صورت گرفته، عمر مولکولارسیوها دو برابر شده، توالی تعویض آن، نصف و از این محل، در هر بار تعویض، 160 هزار یورو در اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: این دستاورد بزرگ در سطح شرکت ملی گاز واحد مشابه تاکنون وجود نداشته است و در سطح مجتمع نیز پالایشگاه دهم برای اولین باربه این درجه از کیفیت تولید ال پی جی دست یافته است.
(سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰) ۱۳:۲۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید