جزییات خبر

به مناسبت روز هوای پاک؛

کارکنان پالایشگاه اول، چهارم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی سواحل خلیج فارس را پاکسازی کردند

کارکنان پالایشگاه اول، چهارم  و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی سواحل خلیج فارس را پاکسازی کردند
(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰) ۱۰:۵۵

کارکنان پالایشگاه اول، چهارم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی به مناسبت بزرگداشت روز ملی هوای پاک سواحل خلیج فارس در محدوده بندر هاله واقع در محدوده شهرستان عسلویه و سواحل بندر سیراف در محدوده ی شهرستان کنگان را پاکسازی کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ فرشاد افشار، مسئول حفاظت محیط زیست پالایشگاه چهارم با بیان اینکه فرهنگسازی و آموزش به خصوص برای فرزندان در راس امور زیست محیطی قرار دارد گفت: با موافقت مدیریت و همکاری صمیمانه واحد منابع انسانی و بسیج، کارکنان و متخصصان پالایشگاه چهارم مجتمع با همراهی خانواده های کارکنان در پویش و اقدامی شایسته ساحل زیبای بندر هاله در محدوده ی شهرستان عسلویه را پاکسازی کردند.

افشار در ادامه عنوان داشت: این برنامه که با همکاری نزدیک دهیاری روستای بنود برگزار گردید نشان از همکاری بسیار نزدیک پالایشگاه چهارم مجتمع با نهادهای دولتی ومردم نهاد محلی بوده و این پالایشگاه مصمم به ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در قبال آنها می باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: در سال 1400 توانسته ایم با نشست های مختلف با مدیران نهادهای زیست محیطی و دولتی ومردم نهاد شهرستان های همجوار گام های موثری در زمینه توسعه فضای سبز و پاکسازی آلودگی های مختلف برداریم.

برنامه های انجام شده به مناسبت هفته هوای پاک در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی

مراسم نکوداشت روز ملی هوای پاک نیز به همت واحد حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول و با همکاری و مشارکت پایگاه مقاومت بسیج علی بن ابیطالب (ع)، اداره اچ اس ایی مدیریت عملیات مشترک مجتمع و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه در محل پارک ساحلی روستای هاله با حضور دانش آموزان دبستان شهید شیخی روستای خیارو برگزار گردید.

خلیل صائبیان منفرد؛ سرپرست حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول، با اشاره به شعار امسال روز ملی هوای پاک و با هدف نظارت بر حسن اجرای قوانین هوای پاک وتحقق " سیاست های کلی محیط زیست" ابلاغی مقام معظم رهبری در سال 94، این اقدام را در راستای اشاعه فرهنگ و اخلاق محیط زیستی و اهتمام ویژه به مسئولیت های اجتماعی در سطح جامعه به منظور پایبندی به تعهدات زیست محیطی و ذی نفعان با تاکید بر آموزش عمومی در سطح جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی پیرامون محیط زیست اعلام نمود.

وی گفت: هدف اصلی این برنامه ها گسترش و ارتقای مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع رسانی به مردم در سطوح مختلف به ویژه در مدارس ابتدایی و ایجاد حساسیت در بین آن ها نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش آفرینی همه دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک است.

برنامه های انجام شده به مناسبت هفته هوای پاک در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

حبیب الله رئوف رئیس اچ اس ایی پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: شعار هوای پاک در سال جاری" هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی " اعلام شده که کارکنان و متخصصان این پالایشگاه با انجام اقدامات شایسته این روز را گرامی داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: کاشت صدها نهال درخت با حضور مدیریت و هیات مدیره پالایشگاه, برگزاری تورپاکسازی سواحل سیراف با حضور خانواده های پرسنل و مشارکت گروه های دوستدار محیط زیست, برگزاری مسابقات مختلف ، اهدا تعدادی سطل جمع آوری زباله برای استفاده عموم در ساحل سیراف, برگزاری تور پاکسازی کوهستان با حضور پرسنل علاقه مند, تهیه پمفلت, پوستر و بنر از مهترین برنامه های اجرا شده در این هفته بوده است.

رئوف افزود: در این راستا نیز با هدف اشاعه فرهنگ بدون خودرو یکی از همکاران واحد برنامه ریزی(متد) به نام آقای سلمانی, اقدام به پیمودن مسیر 38 کیلومتری جم به پالایشگاه دوازدهم با استفاده از دوچرخه نموده است.

حبیب الله رئوف در پایان گفت: هدف اصلی از اجرای این برنامه ها گسترش فرهنگ زیست محیطی و ارتقاء مشارکت کارکنان و خانواده‌ها در کاهش آلودگی هوا و نقش آفرینی صنایع در اجرای قانون «هوای پاک» بوده است.

 

رسانه جدید
رسانه جدید

(چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰) ۱۰:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید