جزییات خبر

در راستای مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی

ساختمان امحاء پسماند‌های تولیدی در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح گردید

ساختمان امحاء پسماند‌های تولیدی در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح گردید
(شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰) ۱۰:۱۷

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در راستای اجرا و تحقق برنامه های زیست محیطی، ساختمان امحاء پسماندهای تولیدی در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، جواد احمدی در مراسم افتتاح ساختمان امحاء پسماندهای تولیدی در پالایشگاه دوم که با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه برگزار گردید گفت: همسو با صیانت و حفاظت از محیط پیرامونی، پالایشگاه دوم مجتمع با افتتاح ساختمان امحاء پسماندهای تولیدی گامی بزرگ در مسیر برداشته و امیدواریم این اقدامات بهبود شاخص محیط زیستی((پسماند صفر)) در این پالایشگاه را تداوم بخشیم .

وی در این خصوص ادامه داد: ساختمان امحاء پسماندهای تولیدی واقع در محوطه موقت نگه‌داری پسماند پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی در زمینی به مساحت 594 متر مربع و با اعتباری به ارزش 34میلیارد ریال در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفته است.

احمدی گفت: ساختمان مذکور دارای 8 اتاقک پسماند شامل اتاقک دستگاه امحاء لامپ با تهویه مطبوع و سیستم خنک کننده، اتاقک دستگاه کاغذ خرد کن، اتاقک پرس بشکه پلاستیکی، اتاقک مخصوص توزین پسماندها، همچنین اتاقک های مخصوص پسماندهای الکترونیکی و ضایعات لامپ ومهتابی وپسماندهای عادی ( پت وکاغذ) می باشد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: متخصصان و کارکنان پالایشگاه دوم همواره با به‌کارگیری رویکردهای ارزیابی فرهنگ HSE، ابتدا سطح فرهنگ سازمان را شناسایی و در ادامه با تدوین و اولویت‌بندی برنامه‌های بهبود، اقدام‌های ارتقای فرهنگ HSE را اجرایی می کنند.

در ادامه ‌ی این مراسم، مصطفی موذنی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبان گفت:خوشبختانه مدیران و کارکنان پالایشگاه دوم با افتتاح ساختمان امحاء پسماندهای تولیدی، مسائل اصلی مدیریت پسماند و زیست محیطی را مورد توجه قرار داده و امیدواریم این اقدامات شاخص تداوم داشته باشد.


موذنی ادامه داد: حفاظت محیط زیست، صیانت از میراث مشترک انسانها محسوب می شود که امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورتی ملی و بین المللی است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.


موذنی؛ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه بیان کرد: باید بکوشیم که همواره موثرترین نسلی باشیم که باید برای نجات محیط زیست کشورمان اهتمام بورزیم تا محیطی سالم و پاک داشته باشیم.

در ادامه مراسم کاشت نهال نیز در این پالایشگاه با حضور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه، مدیران و کارکنان این پالایشگاه برگزار گردید.

در این مراسم حسین باغبان، مدیر پالایشگاه دوم مجتمع با اشاره به ضرورت توسعه درختکاری و وضعیت آب وهوایی منطقه تصریح کرد: همه ی ما باید تلاش کنیم که منابع طبیعی و حفظ از آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی افزود: همه می بایست نسبت به کاشت نهال اهتمام جدی داشته باشیم، همانا که گیاه زنده آسایش بخش روح و نگهدارنده جسم انسان و منبع رزق خدادای و همه جانبه برای آحاد بشر است.



رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰) ۱۰:۱۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید