جزییات خبر

سال گذشته بیش از 5 هزار قلم کالای ساخت داخل در مجتمع گاز پارس جنوبی استفاده شد

سال گذشته بیش از 5 هزار قلم کالای ساخت داخل در مجتمع گاز پارس جنوبی استفاده شد
(یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۹:۰۰

یکی از راهبردهای مهم و دارای اولویت مجتمع پارس جنوبی، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است و بر همین اساس، سال گذشته بیش از 5 هزار نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که شعار سال را "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" نام‌گذاری کرده‌اند، در دستور کار قرار داده شد تا متخصصان و کارکنان در مسیر عزت و سربلندی کشور عزیزمان گام بر‌دارند.

باهوش با اشاره به طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت در مجتمع، تصریح کرد: افزایش راندمان تولید اتان در پالایشگاه‌های مجتمع به نرخ ۶۶ درصد/ کاهش مشعل سوزی با طرح‌های اصلاحی پالایشگاه‌های سایت ۱ و خصوصاً رفع پانچ‌های سایت۲ / راه‌اندازی کامل فاز ۱۴ همچنین افزایش قابلیت اطمینان تولید پروپان و بوتان و راه‌اندازی کمپرسور BOG در اسکله/ افزایش ظرفیت تولید ماده بودار کننده پالایشگاه اول و راه‌اندازی کامل DMC پالایشگاه دوم از طرح‌های افزایش تولید محصولات در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی است.

وی در ادامه چنین رویدادهایی را برای توانمندسازی تولیدکنندگان و سازندگان داخلی و شناسایی تولیدکنندگان داخلی به شرکت های حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم و دارای اولویت مجتمع، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است که با توجه به فرآیندهای تعریف شده، این راهبرد همچنان در سال جاری نیز جاری خواهد بود .

باهوش ادامه داد: با توجه به استراتژی فوق در سال گذشته، حدود ۵۰۰۰ قلم انواع مختلف کالاهای ایرانی در حوزه های مختلف برق و ابزار دقیق و مکانیک و اقلام مصرفی و عمومی از سازندگان داخلی خریداری شد.

به گفته باهوش، با توجه به سیاست های کلی مجتمع گاز پارس جنوبی و حمایت از کالاهای ایرانی، از دو سال پیش، بیش از چهارصد قلم کالای دیگر در مرحله ساخت و انجام تست های میدانی است.

وی با بیان این که حمایت از تولیدکنندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان برای مجتمع گاز پارس جنوبی یک اصل است، گفت: حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان قطعات و تجهیزات، مسیر رشد و شکوفایی این شرکت‌ها را هموار و انگیزه سازندگان داخلی را بالا برده و اکنون متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی با ساخت قطعات و تجهیزات، نماد این حرکت بزرگ هستند.

سرپرست شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در تلاش هستیم با نگاه فن‌آورانه و دقیق به نیازهای ضروری پالایشگاه‌های مجتمع و با رویکردی مهم بتوانیم زنجیره‌ تأمین را در داخل شکل دهیم و تا حد ممکن نیازهای بسیار مهم و ضروری را برطرف کنیم.

باهوش تصریح کرد: امید است سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان در سایه‌ تعامل و همکاری و مطالعات دقیق، نیازهای مهم در پارس جنوبی را بررسی کرده و طبق نیازهای حیاتی و ضروری در این مجموعه بزرگ گام بردارند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی با ارائه‌ خدمات فنی- مهندسی دانش‌بنیان به صنایع و پروژه‌های در دست ساخت، با هدف درآمدزایی توانسته گام بلندی در جهت تبدیل از واحد پشتیبان به واحد مولد سرمایه بردارد.

(یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۰۹:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید