جزییات خبر

با انجام بیش از هزار و600 دستورکار تعمیراتی

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گازپارس جنوبی کلید خورد

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گازپارس جنوبی کلید خورد
(شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۲

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی، با تکیه بر توان داخلی و اقدامات نوآورانه و با برنامه رزی دقیق جهت انجام بیش از 1600 دستور کار تعمیراتی آغاز گردید.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد نعمتی رئیس بهره‌برداری پالایشگاه دهم گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی با هدف آمادگی برای تولید پایدار گاز در فصول سرد سال،با همت و تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی مطابق با برنامه از پیش تعیین شده در بالاترین سطح آمادگی و با استفاده از تجارب ارزشمند کارکنان و متخصصان این پالایشگاه و نظارت متخصصان حوزه HSE آغاز گردید.


نعمتی افزود: در بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی برای انجام تعداد 1626 دستور کار تعمیراتی و تعدادی از پانچ‌های باقیمانده طرح، برنامه‌ریزی و تامین منابع مورد نیاز انجام شده و در یک بازه زمانی 14 روزه از تاریخ 11 مهرماه 1401 انجام خواهد شد.



رئیس بهره برداری پالایشگاه دهم خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی یک فرآیند پیشگیرانه برای افزایش قابلیت اطمینان و همچنین افزایش سطح در دسترس بودن دستگاه‌ها و تجهیزات است که سالانه در راستای نیل به اهداف از پیش تعیین شده ازجمله حفظ و استمرار تولید پایدار و حداکثری گاز، مطابق با دستورالعمل‌های بازرسی فنی انجام می‌گردد.

وی ادامه داد: اجرای به موقع و اصولی تعمیرات اساسی در بلند مدت، سبب کاهش هزینه‌های تعمیراتی، کاهش تعمیرات اضطراری تجهیزات و واحدها، افزایش عمر مفید قطعات و تجهیزات، کاهش ریسک‌های ایمنی و زیست محیطی و همچنین افزایش بهره‌وری فرایندها می‌شود.



نعمتی گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته، در تعمیرات اساسی سال جاری، 9 روز برای فعالیت‌های فاز A ، 10 روز برای فعالیت‌های فاز B و 5 روز جهت انجام فعالیت‌های دوره توقف کامل در نظر گرفته شده است.


به گفته‌ی رئیس بهره‌برداری فاز 19 پارس جنوبی، مطابق با روال گذشته، در تعمیرات اساسی سال جاری نیز، این پالایشگاه در تعمیر و تجهیز واحدها از قطعات ساخت داخل استفاده نموده که بطور کامل توسط اداره کالای پالایشگاه دهم خریداری شده است تا ضمن تولید پایدار گاز در کشور، بتواند به فراخور ظرفیت خود از تولید داخل حمایت نماید.

(شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱) ۱۱:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید