جزییات خبر

ضرورت توجه به مسائل پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی

ضرورت توجه به مسائل پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۳۸

مشاور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیرعامل گفت: نگاه به مسائل کلیدی و حیاتی پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی به‌خوبی نهادینه شده و ضرورت توجه به این موضوعات در اولویت است.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمدعلی مطیعی، در نشست با مدیرعامل، مدیران ستادی و پالایشگاهی مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر اهمیت پدافند غیرعامل اظهار کرد: با توسعه و ایجاد مرکز و پایگاه منسجم پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی شاهد هیچ‌گونه تهدید نخواهیم بود.

وی با تشریح تهدیدهای عمومی کشور افزود: اولویت نخست دشمن تهدید سایبری است و مسائل نیروی انسانی در اولویت دوم دشمن قرار دارد و اکنون همه باید با افزایش سطح امادگی در جهت نقشه‌های شوم دشمن گام برداریم.

مطیعی در ادامه به هوشیاری کامل این مجموعه در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل اشاره نمود و بیان کرد: کارهای بسیار شاخص و مهمی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته و قابل تقدیر و ستایش است.

مشاور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیرعامل راهکارها و سناریوهای مقابله با تهدیدات مختلف را در بزرگترین مجموعه تولید گاز کشور تشریح و تصریح کرد: سامانه‌های یکپارچه برای مقابله با تهدیدهای ریزپرنده‌ها ساماندهی شده است.

وی به تولید پایدار و مستمر گاز در ماه‌های اخیر مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره نمود و اظهار کرد: خوشبختانه با تکیه بر توان، دانش بومی و همت جهادگونه مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در فصل زمستان سال جاری شاهد تولید حداکثری و بیش از 75 درصدی گاز در این مجموعه بودیم و مردم عزیز کشورمان در رفاه و آسایش کامل بودند و این موفقیت راهبردی یک دستاورد بسیار بزرگ برای کشور عزیزمان محسوب میّ‌شود.

مطیعی به تهیه نقشه راه و طرح جامع پدافند غیرعامل در پالایشگاه دوم پارس جنوبی اشاره نمود و تصریح کرد: نقشه راه و طرح پدافند غیرعامل که با همت و تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه پالایشگاهی تهیه شده است یک کار شاخص و بسیار بزرگ می‌باشد و این حرکت باید به عنوان یک الگو در اختیار دیگر پالایشگاه‌های مجتمع قرار بگیرد و پیاده سازی شود.

وی در ادامه به دیدگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مصون‌سازی زیرساخت‌ها و توان ارتقاء سطح مقابله با هرگونه تهدید اشاره نمود و بیان کرد: در سطح مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمن باید آمادگی 100 درصدی داشته باشیم و در جهت افزایش توان در مقابل حوادث نیز با اجرای تمرینات و رزمایش‌های متعدد در این مجموعه، توجه بسیار خوبی به افزایش سطح آمادگی واحدهای عملیاتی صورت گرفته و در ّآینده باید این رزمایش‌ها به صورت ویژه تداوم داشته باشد.

مشاور مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در حوزه پدافند غیرعامل افزود: قطعات و تجهیزات راهبردی و اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باید مورد بازبینی قرار بگیرد و خوشبختانه این مجتمع بزرگ گازی کشور با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با تکیه بر توان و دانش تولید‌کنندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته بخش بسیار زیادی از قطعات و تجهیزات را بومی‌سازی نماید.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
(چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید