جزییات خبر

سربلندی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در آزمون سراسری یک هزار و چهارصد و یک

سربلندی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در آزمون سراسری یک هزار و چهارصد و یک
(یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۳۸

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: فرماندهان و سربازان ارتش بزرگ‌ مجتمع گاز پارس جنوبی توانستند با تامین ۷۵ درصدی گاز مورد نیاز کشور در سال گذشته، در آزمون سراسری کشور رتبه یک را کسب نمایند.

 
زمستان سال گذشته سردتر و فراگیرتر از سال های قبل بود تا آنجا که بیش از ۲۱ استان کشور، بارندگی های نسبتا سنگینی را شاهد بودند و ارتفاع برف در نقاط کوهستانی به بیش از دومتر رسید.

در چنین شرایط سخت و طاقت فرسا هموطنان عزیزمان جهت مقابله با موج سرما و تامین آرامش و آسایش خود از نعمت خدادادی گاز به صورت شبانه روزی بهره مند بودند و این سرمای فراگیر در زمستان سال ۱۴۰۱ موجب شد مصرف گاز کشور افزایش یابد. به طوری که حجم مصرف آن در برخی روزها به مرز ۷۰۰ میلیون متر مکعب هم نزدیک شد.

در چنین شرایط حساس، فرماندهان و سربازان جبهه ی اقتصادی در ارتش بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی آستین همت را بالا زدند و با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه، استفاده و تامین به موقع کالاهای باکیفیت ایرانی، انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی و حمایت های وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز و مدیریت جهادی مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی توانستند در آزمون سراسری تامین گاز مورد نیاز کشور در سالی که گذشت خوش بدرخشند.

در روزهای پایانی سال گذشته ایت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در نشست با مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی پیام قدردانی مقام معظم رهبری امام خامنه ای از تلاش های کارکنان این مجموعه را ابلاغ کرد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز بارها در جلسات متعدد و سفر ریاست جمهوری در روزهای پایانی سال به پایتخت انرژی کشور از تلاش های شبانه روزی این مجموعه قدردانی و تشکر کرد. 

در گفتگو با احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به بیان بیشتر این دستاوردها و خبرهای مهم در سال یک هزار و چهارصد و یک پرداختیم.

 

✅افزایش ۴۲ درصدی تولید گاز مایع در پارس جنوبی


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش ۴۲ درصدی تولید گاز مایع (ال‌پی‌جی) در این مجموعه نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.


 احمد باهوش گفت: در سال گذشته توانستیم با حمایت‌های وزیر نفت، مدیرعامل و مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از ماه‌های بسیار سخت و سرد سال با موفقیت عبور کنیم و بیشتر از سقف تعهد تولید، این وظیفه‌ بزرگ را با موفقیت به پایان برسانیم.


وی افزود: مجوزهای بسیار مهم و راهبردی که از سوی وزیر نفت و شرکت ملی گاز ایران در ماه‌های گذشته برای پیشبرد اهداف مهم در پالایشگاه‌های این مجموعه صادر شد، توانست مسیر را برای تولید پایدار و مستمر گاز فراهم کند و افقی روشن برای سال‌های آینده رقم بزند.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران همه توان خود را در مسیر کاهش مسائل و مشکلات مهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌کار گرفته و این نشان از درخشش این مجموعه بزرگ است.


باهوش به مقدار تولید گاز مایع اشاره کرد و ادامه داد: تولید گاز مایع در سال ۱۴۰۱ روند رو به رشدی داشته و توانسته‌ایم با اقدام‌های نوآورانه، رشد ۴۲ درصدی نسبت به پارسال ثبت کنیم.


وی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از سازندگان و تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات ایرانی گفت: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه با ثبت بیشترین استفاده از قطعات و تجهیزات باکیفیت سازندگان داخلی، توانست رتبه نخست کشور را در سال ۱۴۰۱ کسب کند.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان با اشاره به انجام پروژه‌های پدافند غیرعامل در پالایشگاه‌های مجتمع تصریح کرد: پروژهای متعددی در حوزه پدافند غیرعامل در حال اجراست و در این حوزه برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است و تا دو سال آینده به دستاوردهای بسیار مهمی در این زمینه دست خواهیم یافت.


✅افزایش ۶.۵ درصدی تزریق گاز شیرین مجتمع پارس جنوبی به خطوط سراسری


مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با تأکید بر اینکه این مجتمع در سال ۱۴۰۱ روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب بیش از تعهد افزایش تولید داشته است، گفت: از ابتدای سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش تولید و تزریق گاز شیرین از این مجتمع گازی به خطوط سراسری انجام شده است.


 احمد باهوش، (چهارشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجتمع پارس جنوبی نخستین تولید خود را با حداقل ۱۰ میلیون مترمکعب در روز در ابتدای دهه ۸۰ با تولید در  فازهای ۲ و ۳ آغاز کرده است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳ پالایشگاه این مجموعه در ۲۲ فاز حدود ۷۵ درصدگاز کشور را تولید می‌کنند.

وی افزود: با توجه به نقش اصلی گاز در سبد انرژی کشور و روند رو به رشد مصرف گاز در کشور می‌طلبد که ارتباط با صنعت و دانشگاه و علمی کردن فرآیند تولید افزایش یابد تا استفاده بهینه‌ای از این نعمت خدادادی داشته باشیم.


مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه امسال واحد مرکاپتان با کیفیت جهانی به تولید رسیده است، ادامه داد: گوگرد یکی از محصولات این مجتمع است که افزون‌بر مصرف داخلی، صادر هم می‌شود.


باهوش با اشاره به اینکه باتوجه به شعار سال ۱۴۰۱، این مجتمع در هر سه زمینه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی روند مطلوبی داشته است، تصریح کرد: در سالی که گذشت موفق شدیم رتبه نخست برای ساخت بار اول در کشور را کسب کنیم.


وی گفت: افزون‌ بر اینکه بیش از ۱۷ هزار نیروی انسانی در زمینه‌های مختلف در این مجتمع مشغول کار هستند، اشتغال‌ بالایی نیز در صنایع دیگر به‌صورت مستقم و غیرمستقیم ایجاد شده است.


مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین با بیان اینکه وابستگی ما به خارج از کشور بسیار کاهش یافته است، ادامه داد: البته هنوز وابستگی‌هایی هست. ما در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی در ساخت داخل و دانش‌بنیان داشته‌ایم.


باهوش تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ ، ۶.۵ درصد افزایش تولید و تزریق گاز شیرین از مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری انجام شده است و این مجموعه روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون مترمکعب بیش از تعهد افزایش تولید داشته که به‌دلیل تعمیرات اساسی پارسال بوده که از سوی شرکت‌های ایرانی اجرایی شده است.

 

✅آماده‌باش ۱۸ هزار سرباز جبهه اقتصادی مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز



مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران قبل از آغاز فصل زمستان سال ۱۴۰۱ گفت: ۱۸ هزار نفر نیروی کارآمد ۱۳ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی برای تأمین پایدار گاز مورد نیاز هموطنان عزیز در روزهای سرد سال در آماده‌باش کامل هستند.


احمد باهوش پنجشنبه (ششم بهمن‌ماه) در گفت‌وگوی زنده با واحد خبر شبکه یک سیما با اشاره به نقش بسیار مهم مجتمع در سبد انرژی کشور و تأمین گاز مورد نیاز هموطنان بیان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع با بهره‌مندی از توان ۱۸ هزار نیروی کارآمد، نوآور در سخت‌ترین شرایط عملیاتی در تلاش هستند تا گاز مورد نیاز کشور را به‌صورت بسیار مطلوب تأمین کند.

 

وی افزود: گاز تولیدی کشور روز ششم بهمن‌ماه بیش از

۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده که سهم مجتمع گاز پارس جنوبی از این رقم بیش از ۷۵ درصد است.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه بیان کرد: مصرف امروز کشور ۶۵۵ میلیون مترمکعب بوده که بیش از ۸۰ درصد گاز تولیدی در بخش خانگی و تجاری را به خود اختصاص داده و نسبت به روز مشابه پارسال بیش از ۷ درصد افزایش مصرف داشته‌ایم.


باهوش تصریح کرد: با عنایت به افزایش شدید سهم گاز در سبد انرژی کشور و روند افزایشی و رو به رشد مصرف در حوزه‌های خانگی، تجاری و صنعتی، فرزندان و سربازان ملت عزیز ایران در مجتمع گاز پارس جنوبی انتظار دارند مردم با مصرف بهینه و با صرفه‌جویی در مصرف گاز فرزندان خود را همراهی و حمایت و در هدررفت این نعمت خدادادی جلوگیری کنند.



✅آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی برای تولید پایدار 



مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به عبور از نخستین ماه فصل سرد سال (دی‌ماه) و پایداری تولید گاز در پالایشگاه‌های این مجموعه اعلام کرد: با انجام اقدام‌های مؤثر و گسترده و به‌منظور حفظ پایداری تولید گاز شاهد آمادگی کامل نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق این مجموعه هستیم. 


باهوش گفت: آمادگی ۱۰۰ درصدی نیروگاه، پست‌ها و خطوط برق مجتمع گاز پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای این مجموعه همسو با تولید پایدار گاز در ماه‌های سرد سال است. 


وی تصریح کرد: در ابتدای راه‌اندازی پالایشگاه‌های پارس ۲، متناسب با وضع توسعه شبکه برق‌رسانی منطقه پارس جنوبی، تنها تأمین‌کننده برق آن پالایشگاه‌ها، نیروگاه متمرکز پارس جنوبی بود که به‌منظور افزایش ظرفیت تولید شبکه و تدارک برق پشتیبان، نسبت به اتصال به نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در سال ۱۳۹۹ و تأمین بخش اعظم برق مصرفی پالایشگاه‌های پارس ۲ از این نیروگاه اقدام‌های لازم انجام شد.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: به‌دلیل مخاطرات ناشی از قطع خطوط ارتباطی مستقر در ارتفاعات کوهستانی به‌ویژه در شرایط نامساعد جوی و نبود امکان عملکرد جزیره‌ای نیروگاه ایران ال‌ان‌جی، تغییر در آرایش شبکه ضروری می‌نماید که بر این اساس طی نشست‌های متعدد با وزارت نیرو و انجام مطالعات فنی، طرح اتصال به شبکه سراسری برق از پارس ۲ و نیروگاه ایران ال‌ان‌جی در مهرماه امسال اجرا شد.


باهوش تصریح کرد: با انجام این اقدام مهم افزایش نقاط پشتیبان دریافت برق از شبکه سراسری وزارت نیرو، مشکل بی‌برقی پالایشگاه‌های پارس ۲ مجتمع گاز پارس جنوبی در اثر قطع خطوط ارتباطی در مناطق کوهستانی به‌طور اساسی و کامل رفع شد.

وی تأکید کرد: همچنین به‌منظور آمادگی حداکثری تجهیزات، همه بازدیدهای دوره‌ای پست‌ها و خطوط انتقال در ماه‌های گرم سال انجام شده و در صورت ضرورت انجام تعمیرات اضطراری مخاطره‌آمیز در شبکه برق‌رسانی، ارزیابی‌های ریسک مطابق دستورعمل‌های مدون انجام شده و اجرای کار پس از اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط در دستور کار قرار می‌گیرد.


✅افزایش ۵ درصدی تولید گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: در ۲۳ روز سپری‌شده از زمستان امسال (یکم تا ۲۳ دی‌ماه) بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز از سوی این مجموعه به شبکه سراسری تزریق شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۵ درصدی داشته است.


احمد باهوش گفت: هم‌زمان با ورود جبهه هوای سرد به کشور و افزایش مصرف گاز خانگی، متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی در همه واحدهای پالایشگاهی به‌صورت ۲۴ ساعته برای تأمین گاز مورد نیاز مردم سراسر کشور فعال هستند.


وی بیان کرد: از ابتدای فصل زمستان امسال (یکم دی‌ماه) تا پایان روز بیست‌وسوم دی‌ماه، بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب گاز به خط لوله سراسری تزریق شده که این حجم تولید و تزریق گاز به خط سراسری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵ درصد افزایش یافته است.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: این حجم تولید و تزریق به خط سراسری نشان از عزم راسخ و بسیار محکم متخصصان و کارکنان مجتمع به‌منظور رفاه آرامش و آسایش دارد. 

 

باهوش با بیان اینکه کارکنان پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی همه توان خود را برای انتقال پایدار گاز به خط سراسری کشور به‌کار بسته‌اند، تأکید کرد: با توجه به افزایش مقدار مصرف گاز در این روزها، همه واحدها با حداکثر آمادگی و استفاده ۱۰۰ درصدی از قطعات و تجهیزات باکیفیت ایرانی، با پایداری در تأمین گاز در تلاش‌اند هیچ‌ خللی در تأمین و تزریق گاز مورد نیاز مردم نداشته باشیم.


وی در پایان اظهار کرد: انتظار می‌رود هموطنان در استفاده از این انرژی خدادادی صرفه‌جویی و مصرف را مدیریت کنند تا ماه‌های سرد امسال نیز با سربلندی سپری شوند.


✅بومی‌سازی ۱۳۸۶ قطعه در کارگاه مجتمع گاز پارس جنوبی



مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با انجام اقدام‌های نوآور و خلاقانه متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی این مجموعه، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه بیش از ۱۳۸۶ قطعه و تجهیزات در این کارگاه داخلی‌سازی شده است.


احمد باهوش در این باره گفت: با هدف تحقق برنامه‌های تعریف‌شده در سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و تلاش برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان، کارکنان و متخصصان کارگاه مرکزی مجتمع هر روزه برای مهندسی معکوس و داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز در این مجموعه در تلاش‌اند.


وی ادامه داد: با تکیه بر دانش روز و با هدف بومی‌سازی قطعات و تجهیزات پالایشگاهی، با تلاش متخصصان جوان کارگاه مرکزی مجتمع در ۹ ماه گذشته از سال ۱۴۰۱ بیش از هزار و ۳۸۶ قطعه مورد نیاز پالایشگاه‌های مجتمع در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی بومی‌سازی شده است.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به پیاده‌سازی و اجرای دقیق مسائل ایمنی در کارگاه مرکزی این مجموعه، تصریح کرد: در اجرای عملیات ساخت قطعات و تجهیزات داخلی مورد نیاز پالایشگاه‌های مجتمع، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بیش از ۹۲ هزار و ۶۳۶ نفرساعت کار بدون حادثه ناتوان‌کننده در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی ثبت شده است.


باهوش یادآور شد: ضرورت توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع ارزشمند درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده است. فراهم‌سازی شرایط توسعه ساخت داخل مجموعه‌ای از مزیت‌ها را که سلسله‌وار به یکدیگر اتصال دارند برای کشور به ارمغان می‌آورد.


✅آماده‌باش کامل در پارس جنوبی/ تولید پایدار روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در ۱۳ پالایشگاه‌



مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای تولید پایدار گاز گفت: با تلاش و اقدام‌های شاخص، روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز از پالایشگاه‌های پارس جنوبی فرآورش می‌شود. 


 احمد باهوش اظهار کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع پارس جنوبی با حداکثر ظرفیت و با شرایط ایمن و پایدار، در سخت‌ترین شرایط عملیاتی در حال تولید پایدار گاز هستند.


وی افزود: تمام یگان‌ها و واحدهای عملیاتی مستقر در پارس جنوبی در دریا و خشکی و در یکی از بزرگ‌ترین مراکز استخراج و فرآورش گاز (مجتمع گاز پارس جنوبی) خالصانه و جهادگونه برای تأمین رفاه، عزت و سربلندی مردم کشورمان بی‌وقفه و به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش‌اند.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: با تکیه بر توان و دانش بومی فرزندان ایران اسلامی، روزانه ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز از سراسر پالایشگاه‌های این مجموعه فرآورش می‌شود و اکنون پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع برای تأمین گاز مورد نیاز کشور در شرایط بسیار مطلوب قرار دارد. 


باهوش تأکید کرد: امیدواریم ملت همیشه قهرمان و سرافراز ایران اسلامی با مصرف بهینه خادمان و سربازان خط مقدم تولید پایدار گاز را یاری کنند تا ان‌شاءالله با یاری خداوند منان از این روزهای سخت عبور کنیم.

 

(یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید