جزییات خبر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد:

همکاری با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و سازندگان داخلی

همکاری با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و سازندگان داخلی
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۰۷:۱۲

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مدیران این مجموعه نگاه بسیار ویژه ای به سازندگان داخلی دارند و اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش در نخستین روز نمایشگاه چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت ماه) در نشست با غرفه های شرکت های تولید کننده داخلی گفت: سازندگان داخلی همواره اثبات کرده اند که در کنار مجتمع هستند و اکنون مدیران این مجموعه استفاده از توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان، شرکتها و سازندگان داخلی را اولویت اول خود می دانند.

باهوش ادامه داد:هم اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان و ۲۰۰ شرکت تولیدی و در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد.

وی گفت: برخی از این شرکت ها در قالب کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه های مختلف قرارداد دارد.ضمن آنکه با پارک های علم و فناوری که شامل چندین مجموعه است نیز همکاری مستقیم دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: استفاده از توان و ظرفیت شرکت ها و سازندگان ایرانی در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه صورت می گیرد.

به گفته ی باهوش: بر همین اساس و با توجه به اقدامات صورت گرفته در بخش تجهیزات دوار دانش فنی توربو اکسپندرها و کلدباکس ها در این مجتمع که تکنولوژی آن در اختیار ۴ الی ۵ شرکت از کشورهای ژاپن، آمریکا، چین و چند کشور اروپایی بود کامل بومی سازی شده است.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز سراسر پالایشگاه های مجتمع بومی سازی شده و انتظار داریم در سایه تعامل و همکاری بسیار شایسته با سازندگان و شرکت های تولید کننده داخلی این توان ۱۰۰ درصدی شود.

باهوش گفت: در مجتمع گاز پارس جنوبی توسعه تکنولوژی در تجهیزات مربوط به کمپرسورها، دستگاه های دوار، کلد باکس، شیرآلات و ولوهای با "طراحی خاص" صورت می گیرد که از سال ۹۰ خود کفایی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز در دستور کار مستقیم قرار گرفته است.

وی با اشاره به پایداری تولید در پالایشگاه های مجتمع با استفاده از توان سازندگان داخلی تصریح کرد: در بحث توسعه ۳۵ درصدی کالاهایی که در حوزه تجهیزات است از مسیر شرکت های دانش بنیان در این مجتمع ساخت داخل شده است و در بخش تامین قطعات نیز توسعه تکنولوژی بیش از ۵۰ درصد قطعات دستگاه های حساس، دوار، ثابت و ۱۰۰ درصد کالاهای عمومی از مسیر شرکت های دانش بنیان و شرکت های تولید قطعات و تجهیزات در داخل کشور بومی سازی صورت گرفته است.
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۰۷:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید