جزییات خبر

در سال گذشته محقق شد:

تولید بیش از 190 میلیارد و 510 میلیون متر مکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

تولید بیش از 190 میلیارد و 510 میلیون متر مکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۵:۵۵

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران استان بوشهر گفت: در سال 1401 با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان و استفاده از کالاهای سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها بیش از 190 میلیارد و 510 میلیون متر مکعب گاز در سراسر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی شیرین و به شبکه سراسری ارسال شد.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش در نشست صمیمی با خبرنگاران استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار بیان کرد: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار فرصت مغتنمی است برای قدردانی از آنان که آگاهی بخشی و روشنگری را به‌عنوان هدف انتخاب کرده‌اند و زندگی خود را وقف این کار ارزشمند کرده‌اند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع خبرنگاران استان بوشهر ادامه داد: از تمام اصحاب رسانه به ‌ویژه شما خبرنگاران و تلاشگران عرصه خبر در استان بوشهر که در مسیر راه اطلاع‌رسانی به‌موقع، دقیق و اثرگذار فعالیت‌های کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی حرکت کرده و در بازتاب اخبار این مجموعه بزرگ گام برمی‌دارید قدردانی می‌کنم و امیدوارم شما سنگرنشینان جبهه آگاهی و بیداری، در پاسداری از تبیین حق و گسترش شفافیت موفق باشید.

باهوش در ادامه به دستاوردهای مهم مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره نمود و تصریح کرد: با تکیه بر توان و همت کارکنان و ثبت اقدامات نوآور، در سال گذشته بیش از 25 میلیون و 571 هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های مجتمع تولید شد.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی نیز بیش از 527 هزار تن گوگرد دانه‌بندی شده تولید گردید و امید داریم با استفاده از خلاقیت و اقدامات جدید این رقم تولید در سال جاری افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در 12 ماه سال 1401 بیش از 2 میلیون 195 هزار تن اتان تولید و جهت مصرف خوراک پتروشیمی‌های جم، کاویان، مروارید و بخشی از پتروشیمی اریاساسول ارسال گردید و این مهم نقش بسیار ارزشمندی در شکوفایی اقتصاد کشور دارد.
وی به تولید محصولات پروپان و بوتان نیز اشاره نمود و بیان کرد: در بازه زمانی یک سال گذشته، بیش از 5 میلیون 544 هزار تن محصول مهم پروپان و بوتان در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است و این رقم تولید نسبت به سال 1400 بیش از 23 درصد افزایش داشته و خوشبختانه تمامی این رقم تولید در سال گذشته صادر شده است.

باهوش در ادامه به خوراک ارسالی به پتروشیمی‌های منطقه اشاره نمود و عنوان داشت: در سال گذشته بیش از 5 هزار و 460 میلیون متر مکعب خوراک از سمت مجتمع گاز پارس جنوبی به پتروشیمی‌های بوشهر، پارس، پتروپالایش کنگان ارسال گردید که نسبت به سال 1400 با رشد 38 درصدی همراه بوده است و این نشان از عزم راسخ متخصصان و کارکنان این مجموع هدر جهت عزت و شکوه ایران اسلامی می‌باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به تولید و شیرین سازی گاز در چهارماه سال جاری اشاره نمود و گفت: در چهار ماه نخست سال جاری و با توجه به اغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع بیش از 64 هزار میلیون متر مکعب گاز شیرین سازی شده و به خط سراسری تزریق گردیده است.

وی به تولید دیگر محصولات این مجتمع در چهارماه سال 1402 اشاره نمود و تصریح کرد: بیش از 85 میلیون بشکه میعانات گازی، بیش از 211 تن گوگرد دانه‌بندی شده، بیش از 740 هزار تن اتان، 2میلیون تن محصولات پروپان و بوتان در چهارماه نخست سال جاری در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

باهوش ادامه داد: توانسته‌ایم با توجه به عملیات تعمیرات اساسی، بیش از 2 هزار و 129 میلیون مترمکعب گاز نیز به پتروشیمی‌های بوشهر، پارس و پتروپالایش کنگان نیز ارسال نماییم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی در جهت آماده‌سازی پالایشگاه‌های مجتمع برای فراورش حداکثری گاز در فصل زمستان پیش رو از تاریخ 31 فروردین ماه سال جاری از پالایشگاه هشتم آغاز گردید و تاکنون با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان مجتمع و استفاده 100 درصدی از قطعات و تجهیزات سازندگان ایرانی و دانش‌بنیان‌ها تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌‌های سوم، هشتم، دهم، و دوازدهم با موفقیت به پایان رسیده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های چهارم، ششم، یازدهم در حال انجام است و امید داریم طبق برنامه‌زمانبندی شده با موفقیت به سرانجام برسد.

باهوش گفت: در اینده نزدیک نیز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های دوم، پنجم و هفتم نیز آغاز خواهد شد و پرونده عملیات تعمیرات اساسی تا اواخر مهرماه در این مجتمع بزرگگازی کشور به صورت کامل پایان خواهد یافت و پالایشگاه‌ها برای عبور از فصل زمستان پیش رو با امدگی کامل حرکت خواهند کرد.

وی گفت ، مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته با استفاده از کالاها و استفاده از محصولات ساخت بار اول با کسب رتبه برتر در وزارت نفت انتخاب گردید و خوشبختانه تا کنون با بیش از 120 شرکت دانش بنیان در تعامل و همکاری هستیم.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید رسانه جدید
(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۵:۵۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید