جزییات خبر

با استفاده از دانش بومی و توان شرکت‌های سازنده ایرانی؛

سیستم کنترل تردد سایت صنعتی و پوشش ضد حریق تجهیزات حیاتی پالایشگاه دوم افتتاح شد

سیستم کنترل تردد سایت صنعتی و پوشش ضد حریق تجهیزات حیاتی پالایشگاه دوم افتتاح شد
(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۳۲

سیستم کنترل تردد ACS سایت صنعتی و پوشش ضدحریق تجهیزات حیاتی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی همزمان با نکوداشت هفته پدافندغیرعامل و با حضور مدیران ستادی و تعدادی از روسای پالایشگاه دوم افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسین باغبان، مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی در آیین افتتاح سیستم کنترل تردد سایت صنعتی پالایشگاه دوازدهم مقارن با نکوداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: وجود سامانه کنترل تردد ACS از منظر پدافند غیرعامل به لحاظ شناسایی نفرات تردد کننده، تعداد نفرات حاضر در سایت صنعتی، تعداد و مشخصات خودروهای مستقر در سایت صنعتی، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بدین منظور پس از بیش بینی و احصاء نیازمندی‌ها به منظور اجرا این پروژه، سامانه کنترل تردد ACS شامل 5 گیت نفر مترویی برای تردد پرسنل و 2 راه بند جاده ای برای تردد خودروها در ورودی و خروجی سایت صنعتی پالایشگاه که قابلیت شناسایی رانندگان مجاز به تردد را دارا می باشد ایجاد شد تا زین پس همکاران ما در اداره HSE و حراست با اشرافیت کامل و دسترسی بهتر بتوانند ترددهای سایت صنعتی را بررسی و در مواقع لازم نسبت به آمارگیری اقدام کنند.

باغبان با برشمردن کاربردها و ویژگی‌های سیستم کنترل تردد نیز خاطرنشان کرد: کابرد اصلی این سیستم در شرایط عادی، ایجاد انضباط ترددی و ارائه آمار تردد پرسنل و خودروهایی است که از طرف واحد ایمنی مجاز به تردد در سایت صنعتی می باشند.

وی ادامه داد: در شرایط بحران و تخلیه اضطراری پالایشگاه نیز به تیم‌های کنترل کننده بحران و کمیته مدیریت شرایط اضطراری پالایشگاه کمک می کند تا نفراتی که موفق به تخلیه سایت صنعتی نشده اند به سرعت شناسایی و در صورت نیاز برای امداد آنان اقدام شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین این سیستم قابلیت شناسایی و ثبت مشخصات پرسنل به تعداد 10 هزار نفر را دارا می باشد که در نوع خود و باتوجه به میزان تردد و حضور همکاران در داخل محدوده سایت صنعتی بسیار حائز اهمیت است.

حسین باغبان نصب لمینت شیشه با قابلیت ضدافنجار و ضدحریق در امکان حساس پالایشگاه و همچنین نصب پوشش ضدحریق تعدادی از تجهیزات مهم سایت صنعتی پالایشگاه دوم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این هفته برشمرد و خاطرنشان کرد: انجام پوشش ضد حریق برای 45 عدد از شیرهای قطع جریان اضطراری ورودی واحدهای فرایندی (Fire Jackets ESDV) انجام گردید، که در این پروژه از پارچه های مخصوص با تحمل حرارتی در بازه دمایی بین 186- 1250 درجه سانتیگراد استفاده شده است.

وی در مورد ویژگی‌ها و کاربرد این نوع پوشش نیز افزود: پوشش های ضد حریق مقاومت بسیاربالایی را در برابر خوردگی در تماس با مواد شیمیایی دارا می باشند که منجر به افزایش طول عمر عایق بالشتکی و قطعات ساخته شده می گردد.

همچنین این نوع پوشش مقاوم در برابر هرگونه تنش مکانیکی بوده و از حیث نفوذ سیالات به داخل بالشتک و ضد زنگ بودن نیز بسیار مقاوم می باشد.

باغبان گفت: بطور کلی استفاده از عایق های انعطاف پذیر، ضمن ایجاد حفاظ عایقی مناسب برای این تجهیزات و قطعات، امکان بازرسی های ادواری مورد نیاز در فواصل زمانی مدنظر بدون تخریب عایق و یا هزینه های نصب مجدد را به راحتی ممکن می سازد که کاهش 97 درصدی اتلاف حرارتی و در نتیجه افزایش ایمنی کار اپراتور و افزایش ضریب ایمنی بسیار حائز اهمیت می باشد که از اهداف مورد توجه پدافندغیرعامل پالایشگاه دوم می باشد.
مدیر پالایشگاه دوم با اشاره به اهمیت حمایت از تولید داخل نیز گفت: تمام تلاش ما در این پروژه ها استفاده از دستاورد و توانمندی های داخلی بوده است که برای همین منظور در این پروژها از تجهیزات کاملا ایرانی با کیفیت مرغوب و متناسب با نیازمندی های پالایشگاه دوم استفاده شده است.

حسین باغبان، در پایان نیز از زحمات همکاران خود در ICT، مستغلات، تعمیرات، بهره برداری، کالا، حراست، منابع انسانی و خدمات اداری اجتماعی، HSE و پدافند غیرعامل به منظور اجرای این پروژه ها تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

لازم به ذکر است در این برنامه آقایان اسماعیلی رئیس حراست مجتمع گاز پارس جنوبی، قاسمی رئیس ایمنی و آتش نشانی مجتمع گاز، ابراهیمی منش رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران مجتمع گاز پارس جنوبی و جمعی از رؤسای پالایشگاه دوم نیز حضور داشتند.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲) ۱۱:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید