جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه:

عملیات تعمیر و راه اندازی دستگاه گازسنج چند منظوره در پالایشگاه دوازدهم انجام شد.

عملیات تعمیر و راه اندازی دستگاه گازسنج چند منظوره در پالایشگاه دوازدهم انجام شد.
(پنج شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲) ۲۱:۳۹

با تکیه بر توان داخل و استفاده از اقدامات نوین عملیات تعمیر و راه اندازی دستگاه گازسنج چند منظوره در پالایشگاه دوازدهم انجام شد.

 
به گزارش شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حبیب الله رئوف رئیس امور HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم گفت : استقرار سیستم های ایمنی و آتش نشانی نقش حیاتی در تحقق اهداف سازمانی دارد که این مهم در صنایع مرتبط با حوزه فرایند اهمیتی مضاعف می یابد. در همین راستا و با تحویل گیری پالایشگاه دوازدهم (فازهای 22 و 24) به شرکت مجتمع پارس جنوبی (SPGC) از اوایل سال 1400، برخی تجهیزات مهم حوزه ایمنی و آتشنشانی توسط مجری طرح تأمین و پس از طی مراحل مختلف دریافت شده است.

 رئوف در ادامه بیان داشت : از جمله این تجهیزات، تعداد 5 دستگاه گازسنج چندمنظوره قابل حمل بوده که با توجه به زمان بر شدن تحویل دهی، تمامی باتری های 5 دستگاه منقضی شده و عملاً غیرقابل استفاده گردیده بود. جایگزین این باتری ها با نمونه اصلی خارجی نیز هزینه زیادی را به سازمان تحمیل می نمود.

وی ادامه داد: با اتکا به پتانسیل و توانمندی دانش فنی و پشتکار متخصصان ارشد ایمنی پالایشگاه دوازدهم، ضمن تهیه باتری های معادل با مشخصات فنی مشابه در سطح بازار داخلی و با هزینه بسیار اندک، پس از تعویض باتری ها، Sealing دوباره دستگاه ها با موفقیت انجام و با انجام عملیات Zeroing راه اندازی کامل گردید و آماده استفاده در سطح پالایشگاه دوازدهم شدند.

رئیس امور HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم در ادامه بیان داشت: کاربرد این دستگاه ها به گونه ای است که در شرایط خاص عملیاتی و برای محل هایی که ریسک بالای نشت گاز را دارند، می توان با قرار دادن این دستگاه ها از هرگونه نشت گازهای سمی و قابل اشتعال مطلع شد. 

وی گفت: همچنین این 5 دستگاه گازسنج قابلیت اتصال به یکدیگر به صورت شبکه امواج رادیویی و نیز Application تلفن همراه مستقر در محدوده ایمن را دارد و در صورت شناسایی نشت گاز توسط هر یک، دیگر دستگاه ها نیز هشدار شنوایی و دیداری را فعال خواهند نمود.

در پایان لازم به ذکر است، مطابق استعلام انجام شده ارزش تقریبی هر یک از دستگاه های مذکور حداقل 800 میلیون تومان و در مجموع 4 میلیارد تومان می باشد.
(پنج شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲) ۲۱:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید