جزییات خبر

با حضور دانش آموزان و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان عسلویه

آیین گرامیداشت هفته ی هوای پاک در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

آیین  گرامیداشت هفته ی هوای پاک در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۳۷

آیین گرامیداشت هفته ی هوای پاک به همت اداره اچ اس ئی و منابع انسانی پالایشگاه اول و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه و اداره آموزش و پرورش در محل دبیرستان دوره اول دخترانه کوثر روستای خیارو و دیگر مدارس روستاهای عسلویه برگزار شد.

 
به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علی اکبر کسروی، سرپرست امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل پالایشگاه اول، با اشاره به شعار امسال روز ملی هوای پاک با عنوان« هوای پاک، مسئول پاسخگو، شهروند مسئول بیان کرد: این برنامه فرهنگی با هدف نظارت بر حسن اجرای قوانین هوای پاک و تحقق سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۹۴ می باشد.

وی ادامه داد: در عملیات کاشت نهال، بیش از ۱۰۰ اصله نهال بومی و سازگار با شرایط اقلیمی منطقه در سطح مدارس روستاهای شهرستان عسلویه از جمله روستای خیارو و در محل دبیرستان دوره اول دخترانه کوثر در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت و اشاعه فرهنگ و اخلاق محیط زیستی و اهتمام ویژه به مسئولیت های اجتماعی در سطح جامعه کاشته شد.

کسروی تصریح کرد: به منظور پایبندی به تعهدات زیست محیطی و ذی نفعان با تاکید بر آموزش عمومی در سطح جامعه در راستای مسئولیت های اجتماعی پیرامون محیط زیست این برنامه فرهنگی و زیست محیطی پیاده شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه مشارکتی پاکسازی ساحل پرک با همکاری پالایشگاه های اول، چهارم، نهم، دهم و مدیریت عملیات از اقدامات صورت گرفته در هفته هوای پاک، با هدف گسترش و ارتقای مشارکت مردمی و ایجاد حساسیت در بین آن ها نسبت به موضوع آلودگی هوا، کاهش مواد آلاینده و حرکت به سمت صنایع کم آلاینده و پاک است که با رعایت مسائل زیست محیطی از سوی همه صنایع می‌بایست در مسیر توسعه پایدار گام برداریم.

کسروی در ادامه از ساخت ۲۰ عدد لانه پرنده برای گنجشک ها و سایر پرندگان توسط واحد مستغلات پالایشگاه، با استفاده از چوب و تخته های ضایعاتی، به منظور اهدا به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه، جهت نصب بر روی درختان محدوده فضای سبز اداره استانداری بوشهر، در راستای زیباسازی بصری و فرهنگ استفاده مجدد از پسماندهای بازیافتی به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست خبر داد.

وی در پایان، ضمن تشکر از حمایت های بی شائبه مدیریت پالایشگاه و تلاش مربیان و مسئولان اداره آموزش و پرورش در جهت ترغیب حس مسئولیت پذیری در مورد مسائل محیط زیستی در بین دانش آموزان، و با تقدیر از دانش آموزان و معلمان با اهدای جوایزی به رسم یادبود، گفت: با ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در خصوص حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک به عنوان یک الگو، برای توسعه و فرهنگ زیست محیطی می توان اقدامات ارزشمندی برای آیندگان انجام داد.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

 

(پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲) ۱۲:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید