جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه

عملیات پایداری در جریان برق پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد

عملیات پایداری در جریان برق پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد
(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) ۱۲:۲۲

رئیس تعمیرات برق پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه تعمیرات برق پالایشگاه هشتم در بازه تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۳ جهت ارتقا و تداوم سطح پایداری تولید خبر داد.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حسن یارایی رستمی، رئیس تعمیرات برق پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت: انجام عملیات تخلیه جزئی به روش آفلاین برای ۴۵ کیلومتر از کابل‌های ۶-۱۱-۳۳ کیلو ولت جهت شناسایی وضعیت عایقی کابل ها به روش پیشگویانه قبل از شکست عایقی منجر به کاهش یا توقف تولید با موفقیت انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تا‌کنون بیش از ۱۷۰ کیلومتر از کابل های تجهیزات حیاتی مورد آزمون عایقی قرار گرفت و موارد نامطلوب شناسایی و رفع گردید. همچنین کتابچه مدون و مصور از نتایج آزمون تهیه و تنظیم شده است.

یارایی رستمی در ادامه تصریح کرد: بررسی و انجام شارژ و دشارژ کلیه باطری های صنعتی نیکل کادمیوم مربوط به UPSها و توربین های صادرات گاز به میزان ۱۱۰۰۰ سل باطری جهت شناسایی، احیا و ارتقای سطح Backup time باطری ها برای افزایش تداوم پایداری و عملکردی آنها انجام گردیده است.

رئیس تعمیرات برق پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: بررسی عملکرد و ارزیابی کلیه قطعات داخلی، شناسایی عیوب و رفع آنها برای ۷۰ دستگاه UPSها در کلیه ایستگاه های برق پالایشگاه هشتم با انجام کالیبراسیون سخت افزاری و نرم افزاری شارژرها و اینورترها به همراه گزارش و ارائه گواهینامه سلامت جهت اماده بکار بودن و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و نارسایی برقی و همچنین بررسی و انجام تست سلامت و صحت عملکردی برای بیش از ۱۰۰۰ دستگاه از کلیدها و فیدرها با سطوح ولتاژی ۰،۴ -۶-۱۱- ۳۳ کیلوولت، در پی درس آموزی از سوابق و رخدادهای موردی از آتش سوزی فیدرها و سوئیچ گیرها در دیگر صنایع کشور در بازه تعمیرات اساسی انجام گردید.

وی بیان کرد: با عنایت به اهمیت رله های حفاظتی در تشخیص رخدادهای برق و دستور جداسازی به موقع محل خطا در پایداری و تداوم تولید و همچنین انجام آزمون سلامت و صحت عملکردی برای بیش از ۲۰۰ دستگاه از رله های حفاظتی تجهیزات حیاتی در سال جاری انجام شد. در مجموع از سال گذشته تاکنون کلیه رله های حفاظتی به میزان ۴۵۰ دستگاه مورد آزمون قرار گرفت و گواهینامه سلامت صادر شد. همچنین در این دوره تست پایداری رله های REF مربوط به ترانسفورماتورهای ۱۳۲/۳۳ کیلوولت پست GIS انجام شد.

یارایی رستمی ادامه داد: اجرای طرح اصلاحی شماره ۴۵۸ جهت ایجاد سیگنال های وضعیت و دسترس پذیری تجهیزات مهم برای ۱۵۰ دستگاه با انجام بیش از ۱۰ کیلومتر سیم کشی در تابلوهای ۶ و ۳۳ کیلوولت. این سیگنال ها جهت رؤیت اپراتورهای بهره برداری و PDCS ایجاد شده است.

رییس تعمیرات برق پالایشگاه هشتم در پایان افزود: انجام تعمیرات دوره ای برای تجهیزات حیاتی از جمله سوئیچ گیرها، ترانسفورماتورها و کلیدها در سطوح مختلف ولتاژی و همچنین خطوط ورودی و خروجی ۱۳۲ کیلوولت پست GIS پالایشگاه هشتم با همکاری نیروگاه مجتمع گاز پارس جنوبی بدون هیچگونه اختلال در برق رسانی شبکه ۱۳۲ کیلوولت مجتمع انجام گردید.
(یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) ۱۲:۲۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید